vrijdag 3 juni 2011

casca dura capoeira



hey leuk dat je leest!
ik zit op capoeira zoals je wel/niet weet.
het is een super vette sport je leert kunstjes en trappen enz.

HOE ONTSTAAN?

capoeira is ontstaan door een paar brazilianen die in de gevangenis zaten.
ze moesten wel iets ontwikkelen om uit de gevangenis te komen.
zo ontstond capoeira de ginga(spreekt uit:djinga)is een basis beweging het leek op dansen maar daarin waaren trappen verborgen. en sommige kunstjes zijn bedoelt om afteweren. het is dus een beetje een verborgen vechtsport. maar nu het oefenen:

HOE DEDEN ZE DAT?

oefenen deden ze door in een grote kring te staan, genoemd:roda. telkens twee mensen spelend in een kring. ze maakten veel muziek en zongen hun longen uit het lijf om zo min mogelijk het geluid te horen. toen ze allemaal heel goed waren begonnen ze tegen de bewakers te vechten maar nu stop ik anders wordt het 16+ en dat moet natuurlijk niet want ik ben zelf nog niet eens 16.

LABAREDA.

vandaag(3-6-11)heb ik een capoeira naam gekregen mijn (capoeira)naam is Labareda
het betekent vlammetje. de juf heeft het voor me gekozen omdat ik tijdens capoeira altijd heel rood ben, omdat ik met hart ziel mee doe. En het betekent ook heel wild en soms rustig.
ik ben blij met mijn nieuwe capoeiranaam.

en nu nog de foto die bij dit stuk hoort daar staat op casca dura dat is de vereniging waar ik op zit het is leuk,cool,gaaf enz.

tekst:kahdra

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Kahdra

    Mooi en leuk beschreven, capoeira. Vooral dat, waar je moest stoppen omdat het anders 16+ werd, moest ik echt om lachen. Hoe oud ben je eigenlijk?
    Ik zal regelmatig even bij je komen kijken.
    Groetjes van Dick.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Dick,
    srry voor mijn EXTREEM late reactie!!
    Ik ben 11 jaar.
    Volg mijn blog ook gelijk ;)

    Gr. Kahdra

    BeantwoordenVerwijderen